Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

10 September 2015

Ubat Baru

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.


Wah.. Macam makin rajin je kan aku update blog ni sejak kena penyakit ni. Hahaha. Saja nak share dengan korang. Kot nanti ada yang terkena macam aku ni, boleh la korang jadikan panduan ke, pengajaran ke. Hehehe.

Actually, harini aku ke IPR lagi. Appointment doktor. And untuk buat ujian darah lagi. Awal tau aku gerak keluar dari rumah. Sampai kat Plaza 1Sentral dalam 7:25 pagi. Tapi, gara-gara sorang perempuan kat dalam bas tu terhegeh-hegeh nak beralih masa aku nak turun bas, tak pasal-pasal tak dapat turun sebab driver dah tutup pintu and terus gerak. Aku tekan loceng pun driver tak mau stop. Driver berhenti jauh sikit. So, terpaksa la aku menapak naik bukit untuk pergi ke lif dalam bangunan tu. Elok je keluar dari lif, bas pun berlalu depan mata aku. Sakit hati weh. Kalau la tak sebab awek tu, confirm aku dah naik bas tu. 

Memang la bas tu banyak. Tapi berdasarkan pengalaman aku yang hari-hari naik bas tu untuk pergi kerja, kalau terlepas bas yang pukul 7:30 pagi, bas yang seterusnya selalu muncul lambat. Ikut jadual, sepatutnya setiap lima minit mesti ada satu bas yang jalan. Tapi biasa aku tengok, kalau lepas pukul 7:30, bas seterusnya muncul 7:50. Nasib baik la harini bas tu muncul awal sikit. 7:39 dah ada. Hehe. So, awal la aku sampai kat IPR harini. Pukul 8:05 dah terpacak kat kaunter pendaftaran. Orang pun belum ramai. Kejap je duduk nurse dah panggil nama untuk timbang berat. (Naik 1kg.. erkkkkk)

Then, nurse bagi borang untuk buat ujian darah. Terus pergi bilik rawatan. Harini MA lain pulak yang cucuk ambik darah. Macam kerek pun ada. Bajet handsome sangat la tu.. Hahaha. Btw, ni MA yang sama yang aku pernah citer sebelum ni (yang tak jumpa urat kat tangan aku masa first time nak ambik darah tu). Nasib baik harini sekali cucuk je dah dapat darah. Kalau haritu, kemain lagi dia dok rodok tangan aku. Sampai harini ada kesan cucuk tu. Nak je sekeh kepala dia. Huhu. Lepas dah siap tu, terus pergi ke makmal untuk dapatkan analisis darah tu. Setengah jam jugak tunggu. So, inilah keputusan ujian darah untuk harini. Tada!!! Normal dah. Hehe.

Result ujian darah harini. Dah normal. Yeaaayyyyy!!

Dapat je result tu terus hantar balik kat nurse yang kat kaunter tengah. Pastu, duduk tunggu giliran. Ikutkan aku kena jumpa doktor yang kat bilik nombor 2. Tapi tiba-tiba lepas tu nurse keluar bawak fail aku suruh masuk bilik 5. Jumpa dengan doktor yang masukkan aku ke wad haritu. Doktor tu tanya-tanya sikit keadaan aku. Then, dia cakap akan start ubat baru mulai harini. Isnin aku kena datang balik untuk cek darah lagi. Kalau bacaan normal je, boleh teruskan makan ubat ni. Kalau tak normal, aku tak tau la doktor nak buat apa pulak kat aku lepas ni. Haha.

Ubat baru. Actually, ni ubat lama untuk TIBI. Tapi, untuk aku, ni ubat baru yang aku kena makan. Hahaha.

Lepas ambik ubat, ambik pulak buku appointment kat bilik kaca luar klinik tu. Aku tanya la nurse tu, ubat baru ni nanti ada bagi apa-apa kesan sampingan tak. Dia tak jawab pun. Pastu dia just cakap, Isnin nanti datang balik dorang cek. Ceh. Aku just nak tau je. Kalau katakan ada kesan sampingan yang tak sepatutnya, mungkin aku boleh stop sendiri. Takkan nak tunggu jadi teruk macam haritu baru nak stop. Ye tak? Huhu.

Sekali makan sampai 11 biji weh. Banyak la dadah dalam badan. Huhu.
Sampai je kat opis tadi, terus la aku bedal ubat-ubat tu. Dah tulis pagi kan. Kesan sampingan? Alhamdulillah setakat ni takde. Ikutkan ada rasa loya sikit ni. Tapi mungkin sebab pagi tadi aku makan brekkie wrap McDonalds tu ada banyak minyak, so aku anggap takde kena mengena dengan ubat tu. Kalau rasa loya tu still tak hilang jugak, kena berjaga-jaga la jawabnya. Hahaha.



Nota Cik Rimau : Hope sangat ubat kali ni tak mendatangkan kesan buruk kat Cik Rimau dah. Seriously, rasa terseksa sangat masa sakit tu. Rasa lemah tu boleh buat kita jadi down tau. Cukup la sekali rasa macam tu. Hehehe. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...