Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

08 Julai 2013

Kembali Bernafas

Assalamualaikum and salam sejahtera..


Lama betul aku tak jenguk blog ni. Dah lebih dua bulan kot. Hurrmmm.. Aku tau blog ni dah takde pembaca. Errr.. Ke sememangnya dari dulu takde orang baca. Hak hak hak. Syok sendiri je aku ni kan? Haha. Mungkin ada yang fikir aku takkan menulis lagi. Salah tu. Aku masih lagi blogger (tapi tak glamour la..) Hehe. Saja menghilangkan diri seketika. Hilang mencari ketenangan. Hilang mengumpul kekuatan. Hilang memupuk ketabahan and keberanian. Aku perlukan masa untuk kembali menjadi diri aku yang dulu.. Huhu.


Bagi korang yang pernah rasa kehilangan atas pemergian seseorang, mungkin akan faham maksud aku. Pemergian mengejut macam tu membuatkan aku lemah sekejap. Hilang arah tuju. Sibuk menyalahkan diri atas apa yang terjadi walaupun hakikatnya semua yang terjadi sememangnya dah ditakdirkan olehNya. Mungkin aku belum redha menerima ujian ni sepenuhnya. Aku hambaNya yang teruk kan? Huhu. Tapi.. Walau apa pun, aku masih lagi cuba sedaya-upaya untuk kembali jadi Ija yang dulu. Hope korang semua doakan aku. :p


Kadang-kadang, aku rasa aku ni hipokrit. Banyak berpura-pura, berlakon depan orang. Aku cakap aku okey. Aku sama-sama join kawan-kawan bergelak sakan kat office. Tapi hakikatnya, aku masih lagi tak betul-betul menikmati kegembiraan tu. Aku rasa macam bersalah pulak untuk happy lebih-lebih lepas adik aku dah takde ni. Aku asyik teringatkan dia je. Lebih-lebih lagi bila abang aku mula rosakkan barang-barang aku, koyakkan buku-buku aku setiap hari semata-mata nak suruh aku belikan dia kasut but yang belum tentu aku mampu beli dengan jumlah gaji aku sekarang ni. Setiap hari aku rasa nak marah. Tapi nak marah lebih-lebih pun takde kesannya. Abang aku takkan faham macam mana aku risau fikirkan pasal dia setiap hari. 


Kalau sebelum ni, adik aku la pendengar semua masalah aku. Tempat aku mengadu and lepaskan geram bila aku rasa marah or geram kat sesiapa. Tapi sekarang ni, aku dah takde tempat mengadu. Semua yang aku rasa, terpendam dalam hati. Bila simpan lama-lama, aku mula moody. Sampai satu masa aku dah tak boleh nak tahan, aku menangis sorang-sorang tengah malam. Gila kan? And ada masanya, aku harapkan ada sorang kawan yang boleh pinjamkan bahunya and telinganya untuk aku. Walaupun untuk sesaat cuma, itu dah cukup untuk aku. Cukup untuk kurangkan rasa sunyi dalam hidup aku yang makin bertambah dari hari ke hari. Haiisshh.. Dah tahap parah aku ni kan? Hehe..


And sekarang ni, belum pun habis fikir masalah yang ada, dah ditambah dengan persoalan kahwin pulak. Naik stress aku fikir. Haha. Ramai sibuk tanya bila aku nak tamatkan zaman bujang. Apa yang aku boleh jawab, terpulang pada Dia. Ada jodoh, kahwin la aku. Kalau takde, terima je. Aku tau ramai yang risaukan aku. Yang paling best, ada yang sampai carikan pulak untuk aku. Mungkin dorang takut aku jadi anak dara tua sampai bila-bila. Aku berterima kasih pada dorang sebab risaukan aku. Tapi aku rasa tak perlu kot sampai nak carikan tu. Bukan aku nak berlagak sombong. Langsung tak..


Sebelum nak carikan aku calon tu, dorang kena pertimbangkan satu hal yang paling penting. Ada ke lelaki yang nak orang yang macam aku yang ada abang oku? Mungkin ada. Tapi kena fikir pulak, family lelaki tu boleh terima tak? Semua tu aku kena pertimbangkan sebelum fikir nak bersuami. Zaman sekarang ni memang susah nak cari lelaki yang betul-betul baik. Lelaki yang boleh terima rupa paras kita dengan ikhlas (aku ni takde rupa lagi payah la kan??? haha), boleh bersama kita saat susah dan senang. Takkan tinggalkan kita walau apa pun yang terjadi. Agak-agak boleh jumpa tak? Huhu. Tersangatla bertuah orang yang dapat bersuamikan lelaki macam tu. Jeles okeh. :p


Buat masa ni, aku tak nak fikir pasal kahwin. Memang menipu la kalau aku cakap aku tak nak kahwin. Semua orang nak kahwin kan? Betul kan?? Jangan nak tipu okey. Haha. Aku puun nak la. Tapi buat masa ni, biar la semua tu. Aku serah semua pada takdir. Hanya Dia yang tau apa yang terbaik untuk aku. Apa pun yang Dia tetapkan, aku terima. Kalau ditakdirkan takde lelaki yang sanggup terima abang aku, aku mungkin takkan kahwin kot. Takkan la aku kena buang abang aku semata-mata nak kejar kebahagiaan aku sorang je kan? Itu tak mungkin. Aku dah janji dengan arwah abah untuk jaga abang aku. Amanah untuk aku. Aku kena tunaikan. Setuju? Hehe.


And tak lama lagi dah nak puasa. Memang happy dapat sambut Ramadhan yang penuh berkat ni. Tapi bila fikirkan aku puasa sorang-sorang je tahun ni, rasa tak seronok pulak. Nak sambut raya? Tak semangat langsung. Rasa macam malas je nak buat apa-apa persiapan. Haiishhh.. Tak perlu lebih-lebih kot. Lagipun tahun ni aku raya kat KL jer. Lagi la bertambah tak best. Kan? Hehe. Apa pun, selamat berpuasa kepada semua yang beragama Islam. :p



Nota Cik Rimau : Rasa lega pulak dapat membebel panjang kat sini. Haha. Ini luahan hati semata-mata. So, abaikan kalau korang rasa pelik or yang sama waktu dengannya. ;-) Pada teman-teman yang masih sudi mengambil berat pasal aku, terima kasih banyak. :p

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...