Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

22 Oktober 2010

~ Baru Jumpa Blog Nie ~

Salam...


Aku baru ingat aku ada blog lain selain eija89.blogspot.com...Huhu. Nyanyuk gak ek aku nie. Maklumlah, tumpuan asyik terganggu.. :-)Dekat setahun gak ek aku xjenguk blog nie. Hurmm..

Well.. Apa kata aku buat ni blog untuk aku mengutuk je.. hehe.. ok x??



Ok.. Actually minggu ni agak stress. Kenapa? Sebab sorang pegawai kat seksyen aku tu la. Nak tau sape? Of course la pakcik sorang tu. Aku bukan la nak kutuk kaw2 pasal dia. Just tak puas ati dengan sikap dia. Aku tau dia bos aku. Tapi jangan la perangai macam tu kan.


Minggu lepas ada meeting MBJ kat ofis aku. Dia urusetia. And disebabkan aku dah pergi kursus kat cyberjaya dengan dia haritu, secara automatik aku dijadikannya pembantu. (rasa macam jadi PA dia lak). Dia gak ajak Abg Mokthar tolong jaga slide untuk meeting tu. Dia suruh aku duduk sebelah dia. Aku ikut jela. Sekali meeting mula je, dia suruh aku ambik minit mesyuarat. Kurang asam jawa tol. Dia buat apa lak? Dengan gaya orang kayanya, sedap2 je menyandar peluk tubuh. Cik Lakshmy (ketua seksyen aku) suruh aku ambik minit gak. Mungkin sebab dia pon risau tengok Tuan Syed tak buat.


Bila sampai time makan, dia yang pertama pergi makan. Balik je ke SSM, kawan2 tanya apa jadi. Aku cakap la aku yang kena ambik minit. Actually aku bukan reti sangat ambik minit nie. Aku main tulis je. Haha. Kawan2 cakap sepatutnya gred 22 ke atas yang kena ambik minit. Aku tak tau betul ke tak apa dorang cakap. Huhu. Petang tu Tuan Syed pesan kat aku. Suruh aku buat ringkasan untuk minit mesyuarat tu. Sebab dia nak buat minit tu cepat and nak bawak jumpa KP. Esok pagi2 dia dah tanya aku dah buat ke belum ringkasan tu. Aku cakap la belum. Dia membebel. Hello. Nak cepat sangat buat la sendiri.


Dah la masa tu kerja aku banyak gila. Dengan permohonan cuti haji yang banyak lak masa tu. Memang serabut aku rasa minggu tu. Aku rasa dia marah aku sebab dia tak tegur aku pon sepanjang hari tu. Haha. Nasib la kau. Sudahnya dia balik pukul 8 malam seingat aku sebab nak siapkan minit tu. Padan muka! Huhu.


Well, aku rasa memang patut pon. Selama ni, sume kerja yang bos bagi dia dapat je terus panggil orang2 bawah. Tengok je surat tu berkaitan apa terus panggil staff yang sepatutnya buat. Langsung tak minit apa2 kat surat tu. Pagi2 lak tidur je. Tak pon kadang2 main game kad kat komputer tu. Lupa lak namanya. Solitaire tak silap. Yang kad terup tu. Haha.


Pastu suka sangat buat bising. Dia ni boleh la diumpamakan macam ayam betina, Bertelur baru sebijik, tapi sampai 1 kampung tau. Nape lak aku cakap macam tu? Sebab setiap kali dia dapat kerja daripada bos or yang berkaitan dengan KP dia suka cakap kuat2. Bajet macam dia orang penting la. Nyampah betul! Kitorang kat dalam SSM tu selalu sangat YM sesama sendiri kutuk dia bila dia bising. Hahahaha


Panjang lak aku bebel. Cukup2 la aku ngumpat kan. Ok la. Nak layan facebook lak....


~adios~

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...