Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

26 Jun 2011

Jom Layan Jiwang

Assalamualaikum and selamat sejahtera semua..


Jom layan jiwang malam ni nak tak? Haha. Aku tengah layan lagu Stacy and Nurul ni. Best pulak bila dengar banyak kali. Mau aku karaoke lagu ni nanti. :-) Lagu apa la Cik Rimau layan ni kan? Actually tengah layan lagu Kisah Dongeng. Suka la dengar rentak and lirik lagu ni. Macam kena je dengan aku yang tak berapa nak ada rupa ni. Haha. Nak tau kenapa aku suka liriknya. Meh sini baca. Korang baca sendiri la ek. Hehe. Nak nyanyi terus pun, ikut suka korang la. :-)


KISAH DONGENG - STACY

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerna rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja


Lagu Nurul tu pulak saja je layan sebab Abang Mat (kawan sepejabat) suka bukak. Melekat pulak kat otak aku. Layan sekali jela jawabnya. Boleh tahan la rentak and liriknya. Tapi lebih kepada macam orang putus cinta je. Hak hak hak. Aku tak putus cinta eh. Aku layan sebab suka dengar je. Hehe. 


Kerana Terluka - Nurul

Beratnya rasa hati nak melangkah pergi
Tetapi apakan daya aku terpaksa
Buat kali terakhir inginku mengucapkan
Semoga dirimu berbahagia selalu
Tentang diriku ini
Terserah padaMu Tuhan menentukan...

Tak perlu kau bertanya ke mana ku pergi
Pandailah aku menjaga diriku ini
Sekali kumelangkah oh biarlah ku teruskan
Perjalanan ini walaupun sendirian
Hanya Tuhan yang tahu dukalara hidupku ini
Tak terkata, aduhai sayang...

Ku masih lagi teringat
Bicaramu yang terakhir
Pedihnya hingga menikam kalbu
Bisanya...

Selamat tinggal sayangku
Selamat tinggal kasihku
Aku terpaksa pergi dahulu
Kerana terluka hati ini

Kiranya tempias membasahi jendelamu
Itulah airmata yang jatuh di pipiku
Kiranya sang bayu menyentuhi paras wajahmu
Oh itulah rinduku yang menyebut namamu
Setelah sekian lama tak jumpa


Kalau ada yang tak tau lagu apa ni, google la sendiri eh. Nak tau rentak macam mana, boleh cari kat youtube. Hehe. Aku malas nak uploadkan. Lembab gila internet malam ni. Haisshh..



Nota Cik Rimau : Pelik la dengan seseorang ni. Tiba-tiba baik dengan Cik Rimau. Ada udang sebalik batu ke. Takkan tiba-tiba je. Hurrmm... Nanti la Cik Rimau story eh. Nak layan cerita Korea pulak. Hehe. Papai.

6 ulasan:

Nur Syafiqah Md Takiyudin berkata...

Lagu ni best! Suka jugak. :)

Benrauf berkata...

asek lagu chenta jerk. hhehe.

iwan_dextrous berkata...

erkkk..x bez..ahahaa

Cik Rimau berkata...

Syafiqah : hehe.. jiwang gak ek.. :-)

Cik Rimau berkata...

benrauf : ala.. sekali sekale nak jiwang.. boleh kan.. hehe :-)

Cik Rimau berkata...

iwan : best la.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...