Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

26 Jun 2011

Update Pukal 3

Assalamualaikum and selamat malam..


Kembali membebel lepas dah berapa hari entah aku tak menaip kat sini. Huhu. Takde cerita menarik nak kongsi pun. Harini aku tak ke mana-mana. Duduk rumah je. Tengah hari tadi hujan lebat. Nak online pun naik takut. Sudahnya tertidur. :-) Teruk kan?


Semalam je aku ada keluar rumah. Bukan keluar jalan-jalan. Keluar ke office lor. Kerja, kerja dan kerja lagi. Haha. Terpaksa wehh.. Aku tak sempat nak siapkan pergerakan gaji staff-staff yang dapat kenaikan bulan Julai ni. Mampus kena maki kalau tak buat. Huhu. Serabut sikit kebelakangan ni. Banyak benda nak kena kejar. Penat wooo..


Macam yang aku story sebelum ni, Khamis and Jumaat lepas aku ada kursus kat kementerian. Kursus berkaitan dengan sistem HRMIS. Banyak jugak benda yang aku belajar. Tapi tak puas hati sebab komputer tak cukup. Monitor je ada. CPU mana pergi entah. Dorang tengah repair kot. Tapi tu la kan, tak buat praktikalnya. Mana nak tangkap sangat apa yang diajar. Asyik teori je. Hurrrmm.. 


Hari Jumaat tu, kursus sekerat hari je. So, tamat je kursus tu area pukul 12 tengahari, aku naik teksi balik office. CC Zaini Othman awal-awal lagi dah cabut. Dia kata malas nak masuk balik. Hampeh betul. Actually, aku teragak-agak jugak sebenarnya. Sama ada nak balik rumah or balik office semula. Sudahnya aku pilih balik ke office je sebab banyak kerja nak kena settle. Yang tak bestnya, bila sampai office, ramai pulak yang tanya kenapa aku masuk balik. Uikk.. Masuk kerja pun salah ek?? Karang kalau ada yang dapat tau kursus habis awal, tapi aku tak masuk office semula, bising pulak kata aku malas la apa la. Tak faham betul. Huhu.


Aku ingatkan dapat la buat kerja dengan tenang. Tapi ada pulak orang yang mengganggu kerja aku. Sibuk betul. Aku nak buat kerja okeh. Bukan nak menyembang. Kalau aku tau macam tu jadinya, tak payah masuk balik pun takpe. Baik duduk rumah. Ye tak? Disebabkan malas nak layan punya pasal, aku saja je keluar awal sebelum pukul 4.30 petang. Puas hati. Haha. Nak OT pun macam rugi je. Yerla, aku dah dikira berkursus haritu. Kalau OT pun, bukan boleh kira. Punch card masa masuk kerja takde. Huhu.



Nota Cik Rimau : Cik Rimau tak suka kalau orang terlampau ambik tau kisah peribadi Cik Rimau. Ada masa Cik Rimau boleh cerita, Cik Rimau cerita. Tapi kalau Cik Rimau nak simpan sendiri pun, itu hak Cik Rimau kan? Tak perlu paksa Cik Rimau cerita apa yang Cik Rimau tak nak kongsi dengan orang lain. Susah ke nak faham? <-- Tuju kat beberapa orang. Sorry kalau terasa. :-)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...