Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

23 Januari 2011

Iklan Punya Cerita

MySpace Harini aku nak komen pasal iklan yang ada kat Malaysia ni. Sekarang ni makin banyak iklan yang ditayangkan kat tv. Ada yang lawak and ada yang aku tak berapa nak faham apa motif iklan dorang. So, meh kita tengok sikit iklan mana yang menarik pada aku. Pada pandangan aku jela. Korang mungkin ada pandangan berbeza. Hehe.
 

Iklan Celcom
Korang pernah tengok kan iklan Celcom yang bukak beg pastu gelak sorang-sorang. Iklan ni aku rasa yang paling kelakar yang aku pernah tengok. First time aku tengok iklan ni terus tergelak. Macam kelakar je. Hehe. Lagi satu, yang bukak beg terus pengsan tu. Tapi takde la best sangat macam yang gelak sorang-sorang tu.


Iklan Digi
Iklan yang perempuan tengah sedih kat tangga and then pakwe dia call. Pastu, tiba-tiba keluar tiga ekor kucing gemuk kat laman rumah menari sakan membuatkan perempuan tu ketawa. Iklan ni aku suka sebab kucing-kucing tu cute.. Hehe.


Iklan bateri jenama apa entah
Iklan ni yang ada gorila nak gunting rambut macam sorang pelakon filem Tamil tu. Macam siot je kan guna gorila pulak. Dah la gaya rambut yang tukang gunting tu buat, memang sebijik macam yang dia nak. Kreatif betul la iklan tu. Haha.

Itu jela yang aku teringat. Korang ada ke iklan yang korang rasa kelakar, hampeh, menarik or takde motif? Kalau ada meh la share sikit. Hehe.

Nota kaki : Tengah menghitung hari. Cepat la hari Selasa. Mau gaji. Dah nak kering. Huhu. MySpace

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hmm.. Iklan ye? Ntah la. Tak bape nak pasan iklan ane yang menarik. Tapi asenye suka aklan pe ntah. Yang budak Cina sekolah rendah tu kate suka kat kawan die n nak ajak date. Pastu budak pempuan tu pon suke kat die.

hana berkata...

erm..
x tau la..
tp mmg suke iklan raye..
best..
hehe

Cik Rimau berkata...

Anitafasha : iklan mane ek.. mcm penah tgok je.. huhu

Hana : sy pon suke iklan-iklan raye... best.. kreatif.. nak2 kalau petronas punye iklan...

Unknown berkata...

kebanyakan iklan sekarang memang kreatif

Cik Rimau berkata...

huhu... cuma kdg2 tu iklan yg dorang tayangkan tu, tak paham ape kaitan dgn benda yn dorang nak iklankan...

izwanyusof berkata...

iklan yg paling tak pahan, iklan digi..

Cik Rimau berkata...

iklan digi yg mane 1 tu? huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...